vildamatilda86

Direktlänk till inlägg 25 februari 2018

slut på lovet

Av elin Johansson - 25 februari 2018 18:28

Torsdags va de dax för barnmorskan igen och allt såg bra ut. nytt ul bokat för att kolla vikt på bebbe igen. 10% större så inte så farligt än så länge!! medans jag va där så va Andreas på bio med barnen. de såg coco. det hade fällts en hel del tårar i salongen då den va sorglig tydligen. men bra, =) sen va de frissan för pojkarna! så snygga blev dom!!


Valpisarna växer så de knakar. nu är de väldigt roliga. valplådan har blivit för liten så de är där endast nattetid då de vill kura ihop sig tätt men på dagarna är vi ute mycket och sen är de i huset med oss alla ljusa timmar på dygnet. tycker det är viktigt att valparna får vara med om allt som händer o låter i en familj så det är förberedda för sina egna nya liv med nya familjer sen. äta i lugn o ro är också viktigt tycker jag. enskilt eller högst 3 o 3... de kräver mycket mer jobb som uppfödare men för valparnas skull bör man göra så ändå tycker jag=) det är ett kånkande fram o tillbaka och det tar sin tid... de e nog inte så många som har provat att ha 2 terrier en flatte valp och en labbe med 9 valpar på snart 6 veckor och va i 8 månaden själv o ha 5 andra barn och ett gäng hästar också  fick jag höra i dag, nä de e nog sant...hahahaha,, så typiskt mig..tur man har mycket hjälp runt sig alltså. jag e lyckligt lottad med att få hjälp... men själv göra själv ha! hahaha. men fördelarna med djur o valpar väger upp 10000 gånger om, men nästa valpkull ska jag inte va stor o tjock o knappt orka böja mig.. det är en sak som är säker..men det kommer eka tomt när mina små älsklingar åker..utan tvekan.


       

I fredags va vi så klart på dollar store, en av mina favvosar. och denna i ronneby va den bästa dollar store jag varit i. de hade jätte mycket tyckte jag.. väldigt billiga o bra hundleksaker.. vi shoppade på rejält allihopa och det tog sin lilla tid så resten av sverige med ville dit på öppningen. =)=) fredag kvällen va lugn, brasa o släcka ner o kolla talang.. så skönt..

   

på lördagen kom ronja o martin med familj.. o jag passar ju på att utnyttja alla som är här med att hjälpa mig. martin har nog aldrig torkat så mycket kiss o sprungit fram o tillbaka med alla valpar. men han e ju 3 barns pappa så han har vanan inne.. och vidar smälter ju alla han möter. godingen...

     

LÖrdag kväll va de så klart mello dags! inga favoriter direkt.. jag tycker som barnen, samir o viktor sigrid o mendez e super=) 

idag har vi varit på dollar store..igen.. o vi hittade lite i dag med. sen lunch på bergan igen=) bästa stället.. sen hö hämtning och massa tid med valpisar som nu sussar sött under bordet.. i säkert 4 minuter till haha!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elin Johansson - 26 oktober 2018 23:31

    Jag borde verkligen sova som alla andra i huset gör, ska ju stiga upp om 1 timme. Vi ska ju till puerto rico. Jag är egentligen inte alls en utomlands människa,  de har aldrig lockat mig. Men faktiskt ska de bli väldigt skönt o roligt med sem...

Av elin Johansson - 22 oktober 2018 21:22

                                   

Av elin Johansson - 15 oktober 2018 14:20

                                                    ...

Av elin Johansson - 3 oktober 2018 20:46

                                                ...

Av elin Johansson - 20 september 2018 13:35

                                                      ...

Presentation


Elin johansson. 4 barn i huset och en sambo💜💜💚💋💖. Katten svea och hundarna ebba o chilla finns alltid med oss också..

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Besöksstatistik


Skapa flashcards